#3؛ شاسی بلند اسمارت

به گزارش طراحی وبسایت، اسمارت دومین مدل تازه خود را سال آینده به بازار اروپا و چین عرضه می نماید. این ماشین که یک شاسی بلند الکتریکی است، در چین فراوری شده و از آنجا به کشورهای دیگر صادر خواهد شد.

#3؛ شاسی بلند اسمارت

اسمارت در سال 1994 و با مشارکت کارخانه دایملر و شرکت ساعت سازی سواچ برای ساخت ماشین های بسیار کوچک شهری تاسیس شد. این شرکت سال ها زیان ده بود و بالاخره در سال 2019 پنجاه درصد آن به جیلی، خودروساز چینی فروخته شد. اولین مدل تحت مدیریت نو، یک شاسی بلند کوچک به نام 1# بود که سال گذشته رونمایی شد.

اسمارت 3# دومین مدل کارخانه است که به وسیله شرکت چینی جیلی فراوری می گردد

مدل نو که نامش 3# است، برخلاف مدل های پیشین اسمارت یک ماشین بزرگ است و با ماشین هایی نظیر فولکس واگن ID5 و تسلا مدل Y رقابت می نماید. ماشین به وسیله بنز طراحی شده و بر روی پلتفرم جیلی ساخته می گردد. از این پلتفرم پیش تر در مدل های دیگر زیرمجموعه جیلی نظیر ولوو و لوتوس هم استفاده شده است.

ماشین با الهام از مدل های الکتریکی بنز طراحی شده و شبیه به مدل کوچک تر 1# است. اتاق ماشین هم لوکس و اسپرت است. ویژگی مهم اتاق کنسول وسط است که ارتفاعی بالاتر از حد معمول دارد و باعث شده ماشین اسپرت تر گردد.

قیمت و جزییات فنی ماشین شهریور سال جاری و همزمان با نمایشگاه مونیخ اعلام خواهد شد. پیش بینی می گردد قیمت ماشین حدود 50 هزار دلار باشد. اسمارت یک مدل تقویت شده از این ماشین هم به بازار عرضه خواهد نمود.

منبع: فوت و فن / bbc.com

به "#3؛ شاسی بلند اسمارت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "#3؛ شاسی بلند اسمارت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید