احیا کامل دریاچه ارومیه تا سال 1406

به گزارش طراحی وبسایت، معاون رئیس جمهور گفت: با انتقال آب به دریاچه ارومیه در سال 1406 این دریاچه به طور کامل احیا خواهد شد.

احیا کامل دریاچه ارومیه تا سال 1406

به گزارش خبرنگار از ، کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، گفت: رئیس جمهور قول داده منابع اقتصادی پروژه انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه را تامین کند و در فاز اول در هفته گذشته دستور داد 300 میلیارد تومان به پروژه اختصاص یابد.

کلانتری گفت: در 6 ماه آینده پروژه زاب به اتمام می رسد و با انتقال آب از زاب، سد پسوه و تصفیه خانه های ارومیه و تبریز سالانه حدود یک میلیارد متر مکعب آب به صورت دائم وارد دریاچه خواهد شد.

او اضافه نمود: با انتقال این آب ها دریاچه در سال 1406 با 14.7 میلیارد متر مکعب آب به طور کامل احیا خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: کار های سخت افزاری دریاچه شامل انتقال آب از پسوه، زاب و تصفیه خانه های ارومیه و تبریز سال جاری باید به اتمام برسد.

او گفت: یکی از مهمترین عوامل احیای دریاچه ارومیه کاهش آب کشاورزی است که از هدف 40 درصدی کاهش 36 درصد آن تحقق یافته و بر خلاف تصورات اولیه که گمان می شد کاهش آب منجر به کاهش فراوری محصول می گردد، طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی حدود 17 درصد فراوری محصولات کشاورزی افزایش داشته است.

معاون رئیس جمهور اضافه نمود: این افزایش نشان می دهد قبلا آب بقدری در این بخش زیاد بوده که هدر رفته و با نفوذ به زه منجر به خفگی و از بین رفتن محصول می شد.

او همکاری مردم و رسانه ها را در کاهش حداکثری مصرف حق آبه دریاچه ارومیه موثر دانست و گفت: از شخص رئیس جمهور هم تشکر می کنم چرا که همان طور که در سال 92 قول داده بودند با وجود تمام مسائل و محدودیت های اقتصادی تا حد امکان منابع احیای دریاچه را تامین کردند.

کلانتری اضافه نمود: حدودا بین 12 تا 14 ماه در این هفت سال از برنامه احیا عقب افتادیم، ولی در نهایت در سال 1406 دریاچه ارومیه به طور کامل احیا خواهد شد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "احیا کامل دریاچه ارومیه تا سال 1406" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیا کامل دریاچه ارومیه تا سال 1406"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید