ترویج کتابخوانی در اردبیل نیازمند برنامه های مدون است

به گزارش طراحی وبسایت، فرماندار اردبیل گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و برطرف مسائل حوزه کتابخانه های عمومی در این شهرستان احتیاج به برنامه های مدون دارد.

ترویج کتابخوانی در اردبیل نیازمند برنامه های مدون است

سیدمحمد اعتماد اعجازی گفت: در حال حاضر کمتر از پنج درصد جمعیت اردبیل عضو کتابخانه های عمومی هستند که این عدد بسیار نامطلوب است ، از طرفی احتیاج به سالن های مطالعه ضروری به نظر می رسد.

فرماندار اردبیل می گوید: ضروری است پروژه های نیمه تمام کتابخانه ها شناسایی و آنالیز شوند تا در اولویت تخصیص اعتبارات عمرانی قرار بگیرند.

او به اجرای طرح پیک کتاب اشاره نمود و گفت: دسترسی آسان اعضای کتابخانه به منابع مکتوب، با اجرای صحیح این طرح بسیار مطلوب خواهد بود.

به گفته اعجازی یکی از شاخص های توسعه یافتگی اندازه چاپ کتاب و سرانه مطالعه است و توسعه علمی هر منطقه احتیاجمند ارتقای سطح دانایی بوده و دستیابی به دانایی در سایه توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه است و برای دستیابی به این هدف احتیاجمند ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان اردبیل هستیم.

او می گوید: کتاب یک رسانه ارزشمند است و قرن هاست که همه ارزشمندی های فرهنگی، مذهبی، ملی ما به وسیله کتاب نسل به نسل منتقل شده است.

فرماندار اردبیل بعلاوه خواهان برنامه ریزی برای افزایش سرانه فضای مطالعه در منطقه ها محروم اردبیل شد.

طراحی وبسایت اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ترویج کتابخوانی در اردبیل نیازمند برنامه های مدون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترویج کتابخوانی در اردبیل نیازمند برنامه های مدون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید