ریتم در موسیقی به چاپ چهل و سوم رسید

به گزارش طراحی وبسایت ، کتاب ریتم در موسیقی مجموعه درس ها و تمرین های طبقه بندی شده ریتم و وزن در موسیقی است که در شش فصل تدوین یافته و تأکید مطالب آن بیشتر بر اجرای فیگورهای ریتمیک و پیوند آنها با یکدیگر است:

ریتم در موسیقی به چاپ چهل و سوم رسید

1- ریتم های ساده و ترکیبی (قسمت اول)، 2- ریتم های ساده و ترکیبی (قسمت دوم)، 3- سکوت و اجرای سکوت در ریتم های ساده و ترکیبی، 4- تغییر شکل در ضرب اندازه ها، 5- ریتم ها و اندازه های لنگ و اختلاط فیگورهای ریتمیک ساده و ترکیبی، 6- تمرین های ویژه، فصل های این کتاب اند.

مباحث تئوریک و نظری، به علت گستردگی بسیار، در این کتاب گنجانده نشده است و صرفاً جنبة عملی و کاربردی و تمرینی ریتم و وزن در موسیقی مد نظر بوده است. خواننده ای که قصد استفاده از این کتاب را دارد باید با مقدمات موسیقی آشنا باشد و نت خوانی نیز بداند.

شهرام مظلومی آهنگساز و مدرس دانشگاه است. او برنده دیپلم افتخار آهنگسازی سیزدهمین جشنوارۀ موسیقی فجر، برندۀ تندیس و دیپلم افتخار آهنگسازی چهاردهمین جشنوارۀ بین المللی موسیقی فجر، برنده جایزه ویژه آهنگسازی و دیپلم افتخار موسیقی سال امام علی و بعلاوه برنده جایزه ویژه تنظیم موسیقی محلی است.

او که فارغ التحصیل انجمن خوشنویسان ایران نیز است، تألیفات و مقالات زیادی را به چاپ رسانده است که از جملۀ آن ها می توان به کتاب ریتم در موسیقی، نسبت های طلایی در سازهای ایرانی، انگاره های ردیف موسیقی ایران، ملودی نویسی دورۀ باروک و کلاسیک اشاره نمود.

از آثار هنری او هم می توان به موارد زیر اشاره نمود: کوارتت زهی بر اساس ملودی های محلی، سوئیت سمفونیک بهار، ساخت قطعات برای ارکستر سمفونیک، کنسرتینو برای سنتور و ارکستر، آهنگسازی و تنظیم قطعات موسیقی متن، ملی، سنتی و محلی.

چاپ چهل و سوم این کتاب در 77 صفحۀ رقعی، شمارگان 5.000 نسخه و با قیمت 60.000 تومان از سوی انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ریتم در موسیقی به چاپ چهل و سوم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریتم در موسیقی به چاپ چهل و سوم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید