شیطنت به سبک لکسوس!
به گزارش طراحی وبسایت، ما با شنیدن نام لکسوس ناخودآگاه به یاد یک خودروی لوکس، آرام و با اطمینان می افتیم که گاهاً نمونه های شاسی بلند ارتقا یافته محصولات تویوتا را نیز شامل می شوند. تا اینجای کار طبیعی است و تصور ما غلط نیست. اما وقتی تویوتا پیشینه ای هفتاد ساله در فراوری و ساخت خودروهای آفرود دارد، چرا یک محصول تازه و متمایز با ریشه های قدیمی خود به وجود نیاورد؟

لکسوس کانسپت نو ROV (خودروی تفریحی خارج از جاده ای) را معرفی نموده است. یک ماشین هیدروژنی منحصربه فرد که رانندگی با آلایندگی نزدیک به صفر همراه با قابلیت فوق العاده خارج از جاده را ارائه می نماید. این نشان دهنده تعهد این شرکت برای اطمینان از اینکه رانندگی هیجان انگیز، می تواند با جامعه ای بدون کربن، که با موضوع تحرک مسئولانه همزیستی داشته باشد، به شمار میرود.
ظاهری ماجراجویانه با الهام از طراحی جسورانه لکسوسهدف لکسوس برای طراحی ROV Concept، طراحی خودرویی بود که در انواع محیط های طبیعی زیبا به نظر برسد. این خودرو با سیستم تعلیق آشکار، قفس محافظ و تایرهای آفرود درشت برای رانندگی در راستاهای گل آلود، تمام علائم واقعی یک وسیله نقلیه آفرود را در ابعاد 3120 میلی متر (طول)، 1725 میلی متر (عرض)، 1800 میلی متر (ارتفاع) به وضوح در خود دارد.
با فلسفه انسان محوری لکسوس به عنوان نقطه آغاز، تیم طراحی می خواست نوعی وسیله نقلیه را ارائه کند که مردم از یک خودروساز لوکس انتظار دارند، اما بدون از دست دادن عملکرد خشن. آن ها بدنه ای طراحی کردند که بتواند از مسافران محافظت کند، جلوپنجره نمادین را نیز در خود جای دهد و به اندازه کافی برای سیستم تعلیق جلو و عقب جا برای حرکت ایجاد کند. علاوه بر این، گلگیرهای جلو برای محافظت در برابر هرگونه سنگ و گل سرگردان طراحی شده اند.
نمای جانبی لکسوس ROVپوشش تعلیق، متصل به مخزن سوخت هیدروژن عقب، از قطعات عملکردی محافظت می نماید و بعلاوه حس دوام به ارث رسیده از SUV های لکسوس را منتقل می نماید.
رنگ برنزی تیره همراه با بدنه و سیستم تعلیق سبک وزن که برای رانندگی راحت و سرگرم کننده در خارج از جاده برنامه ریزی شده، با دقت طراحی شده است. چراغ های جلو و عقب L-motif Lexus و نشان LEXUS عقب بیانگر نوترین زبان طراحی این خودروساز هستند.
نمای جلو لکسوس ROVفضای داخلی بر اساس کانسپت مدل Tazuna، این خاصیت را دارد که فوراً اطلاعات مورد احتیاج راننده را دریافت می نماید، این در حالی است که راننده روی کنترل خودرو بر روی راستا ناهموار تمرکز دارد.
این خودروی مفهومی نو کیفیت ساخت فوق العاده ای را با حس لوکس ساخت لکسوس در داخل و خارج به نمایش می گذارد. جزئیات لوکس شامل فرمان چرمی و دستگیره دنده اتوماتیک خوش فرم، و جایگاه هایی است که دارای عناصر تعلیق هستند که فرم بدن راننده را به خوبی پوشش می دهند.
نمای داخل لکسوس ROVروکش جایگاه ها برای رانندگی سخت در خارج از جاده از چرم مصنوعی مستحکم پوشیده شده است. این کانسپت هیدروژنی تمام الزامات سختگیرانه خودروساز برای QDR (بی صدا، دوام، قابلیت اطمینان) را برآورده می نماید.
در حالی که لکسوس به اهداف خنثی بودن کربن خود می پردازد، علاقه زیادی به لذت بردن از رانندگی با اتومبیل دارد. این ATV مفهومی، صدای هیجان انگیزی با افزایش جوابگوی گشتاور ناشی از سرعت احتراق سریع هیدروژن را در بر می گیرد، که لکسوس معتقد است با روحیات این خودرو بسیار سازگار است.
نمای عقب لکسوس ROVساخت این کانسپت با نیروی هیدروژن نتیجه تمایل این شرکت ژاپنی برای حفظ لذت واقعی خارج از جاده در جامعه کم کربن صفر فردا است. برای قدرت بخشیدن به این تفریح خارج از جاده، پیشرانه هیدروژنی 1.0 لیتری درست مانند یک موتور بنزینی کار می نماید، اما با یک مخزن فشار بالا برای هیدروژن فشرده که دقیقاً به وسیله یک انژکتور هیدروژن مستقیم به پیشرانه خودرو انتقال داده می گردد. نکته مهم این است که قوای محرکه هیدروژنی نو لکسوس آلایندگی نزدیک به صفر دارد و اندازه ناچیزی روغن موتور در حین رانندگی سوخته می گردد.
با بدنه ای سبک متشکل از یک قاب لوله ای قوی و سیستم تعلیق که اندازه حرکت زیادی را به همراه دارد، راننده از حرکات طبیعی خودرو، امضای رانندگی لکسوس متمایز و امکان رفتن به هر جایی که می خواهید لذت ببرید را محیا خواهد نمود. این خودرو برای رانندگی هیجانی با چاشنی راحتی، چابک و واکنش پذیر با موتور هیدروژنی طراحی شده که Lexus ROV را به یک وسیله نقلیه سرگرم کننده برای رانندگی با قابلیت استثنایی خارج از جاده تبدیل نموده است.
خرید و فروش و قیمت خودرو لکسوس
منبع: بلاگ دیوار