کانسپت فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس در نمایشگاه SEMA معرفی گردید

به گزارش طراحی وبسایت، پس از معرفی دو کانسپت از خودروهای نو فولکس واگن در نمایشگاه SEMA، این شرکت خودروساز آلمانی از کانسپت بسیار زیبایی به نام جتا GLI پرفورمنس را رونمایی نموده که توانسته نظر علاقه مندان بسیار زیادی را به خود جلب کند. فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس مدل مسابقه ای و موتور اسپرت این سدان قدرتمند بوده و با ورود احتمالیش به بازار به تاریخچه غنی فولکس واگن جتا که یک سدان بسیار محبوب بوده، ادای احترام خواهد نمود. این خودروی نو چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ مشخصات فنی با به روزرسانی های بسیار خوبی نسبت به مدل استاندارد در اختیار مشتریان و علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

کانسپت فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس در نمایشگاه SEMA معرفی گردید

از آنالیز طراحی کانسپت فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس شروع کنیم؛ جایی که این خودرو بر پایه پلتفرم جتا GLI اتوبان 2022 توسه یافته است و اکنون افزایش 2 سانتی متری عرض گلیگرهای جلو و عقب روی آن اعمال شده که ظاهری عضلانی تر به سدان کوچک داده است. علاوه بر افزایش حجم گلگیرها، فولکس واگن رکاب های اسپرت تری برای این خودرو در نظر گرفته و بعلاوه در سپر جلو ورودی های هوای بزرگ تری طراحی شده که نمای این خودروی تازه را خشن تر و مجذوب کننده تر از مدل استاندارد آن نموده است.

بدنه این خودرو با رنگ مشکی مات تزئین شده و تم گرافیکی بسیار زیبایی متشکل از طرح های شش ضلعی روی آن به چشم می خورد. جتا GLI پرفورمنس از رینگ های 20 اینچی مونوبلاک Rotiform بهره می برد که روی آن ها نیز از همان تم گرافیکی بدنه این خودرو استفاده شده تا مجذوب کنندهیت این خودرو را دوچندان کند. فولکس واگن در زیر کاپوت این خودرو تغییرات بسیار جالبی را اعمال نموده است. مدل استاندارد فولکس واگن جتا GLI مجهز به یک موتور 2 لیتری توربوشارژ بوده و از پکیج پرفورمنس ریسینگ لاین متشکل از مکش هوای خنک فیبر کربنی، اینترکولر تازه، کیت روغن رسانی تازه با خنک کننده روغن تازه و موارد دیگر بهره می برد.

به لطف تغییرات اعمال شده، این پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ قادر است 350 اسب بخار قدرت و 504 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. این در حالی است که خروجی پیشرانه استاندارد، تنها 228 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور است. قدرت فراوری شده این پیشرانه به وسیله گیربکس شش دنده دستی به چرخ های جلو انتقال می یابد. البته باید اشاره کنیم که این شرکت برای جتا GLI پرفورمنس کیت کلاچ مقاوم تر و عملکردی نصب نموده تا بتواند قدرت فراوریی این پیشرانه را تحمل کند.

این خودروساز آلمانی تا به امروز هیچ اطلاعاتی را در خصوص آمار و ارقام شتاب این خودرو اعلام ننموده، اما انتظار می رود که فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس بتواند در عرض حدود 5 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر سرعت در ساعت برسد. کالیپرهای ترمز شش پیستونه فورج با دیسک های ترمز کربن سرامیکی در اکسل جلوی فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس به ایفای نقش می پردازند. این خودرو به سیستم تعلیق کویل اوور اسپرت مجهز شده که فنرهای قابل تنظیم و کوتاه تری نسبت به مدل استاندارد دارد. این گروه خودروسازی ادعا نموده که سیستم تعلیق این خودرو نه تنها در پیست عملکرد بسیار خوبی دارد، بلکه برای سواری روزمره نیز بسیار مناسب است.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ

به "کانسپت فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس در نمایشگاه SEMA معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانسپت فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس در نمایشگاه SEMA معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید