گرافیک تبلیغات روانه بازار کتاب شد

به گزارش طراحی وبسایت، بابک شمس ناتری یکی از نویسندگان کتاب گرافیک تبلیغات در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران درباره انتشار کتاب گرافیک تبلیغات اعلام کرد: در این کتاب به 2 کلیدواژه گرافیک و تبلیغات، به صورت دقیق پرداخته شده، به عبارت دیگر سعی شده نوع نگاه در پرداخت کتاب، عاملی برای بهره مندی از دانش و تجربه باشد تا طراحان گرافیکی، آثار فاخر فراوری نمایند.

گرافیک تبلیغات روانه بازار کتاب شد

وی با بیان اینکه طراحی گرافیک، پیشینه یا هنر ارتباط بصری است، اضافه کرد: معتقدیم طراحی گرافیک در جامعه امروز کارکرد متفاوت تری نسبت به گذشت دارد و هر روز نیز اثرگذاری آن در حوزه های مختلف بیش از پیش نمایان می گردد. با پیشرفت فناوری و توسعه شبکه های اجتماعی، اشکال تازهی از اقداماتی که می توان با گرافیک به وجود آورد پدیدار می گردد، اتفاقاتی کم نظیر که در بسیاری از رشته های هنری و تخصص ها و حرفه ها و دیگر حوزه ها موثر خواهد بود.

شمس با اشاره به اینکه تاریخ هنر گرافیک، دارای مراحل پیدایش، تدوین و تکامل یک هنر فاخر است، بیان نمود: در دوران اولیه هنر، گرافیک سنتی و گرافیک مدرن شاهد رخدادهای هستیم که موکب غنای تاریخی این هنر است.

این فعال حوزه فرهنگ و هنر با اشاره به اینکه گرافیک اگرچه با 2 مفهوم سنتی و نوین، متمایز دیده می گردد؛ اما آنچه در دنیای امروز کاربردی است شکلی جدا از این 2 مفهوم نیست، ادامه داد: مفاهیم گرافیک تازه و قدیم در جای خود کارکرد و کاربرد دارند.

شمس با بیان اینکه گرافیک اثری هنری است که قابلیت دارد در کوتاه ترین زمان ممکن به وسیله کارکرد بصری، پیغام را به مخاطب یا گیرنده برساند، گفت: طراحی گرافیک و چگونگی کاربرد آن در تبلیغات، یکی از موضوعات اساسی است که اگر به شکل اصولی مورد بحث قرار گیرد؛ این مهارت، می تواند شکل موثرتری داشته باشد.

وی ادامه داد: کتاب تبلیغات گرافیک در چهار فصل به رشته تحریر درآمده و به موضوعاتی ازجمله ارتباط هنر و صنعت، زیبایی شناسی، روانشناسی و مسائل مرتبط با گرافیک تبلیغات، مخاطب شناسی و تاثیر طراحی گرافیک در تبلیغات پرداختیم.

نویسنده کتاب گرافیک تبلیغات با اشاره به اینکه مخاطب شناسی در تبلیغات، نکته ای است که کمتر به آن پرداخته شده، اظهار کرد: در تدوین این کتاب کوشش شده، نقش گرافیک در تبلیغات و پویش ها را که پیش از این کمتر مورد توجه قرار گرفته را برای مخاطبان این حوزه بیان کنیم.

به گزارش ایبنا؛ اصول ارتباطات و تبلیغات، مدیریت مراکز و سازمان های هنری، سواد هنری و کارکرد و ساختار سازمان های فرهنگی و هنری از دیگر آثار بابک شمس ناتری این نویسنده و فعال حوزه فرهنگ و هنر مازندران است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "گرافیک تبلیغات روانه بازار کتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرافیک تبلیغات روانه بازار کتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید